Moduły Matali Content
Opis modułu Matali Content
Matali Content to zaawansowany, nowoczesny, wieloplatformowy, wydajny silnik zarządzania treścią. Matali Content jest częścią środowiska Matali Physics.
Zarządzanie zasobami
• Odczytywanie danych z pliku • Odczytywanie danych z pamięci • Zapisywanie danych do pliku • Zapisywanie danych do pamięci • Operacje na strumieniu bitów (odczyt i zapis) • Wielowątkowe odczytywanie zasobów • Wielowątkowe zapisywanie zasobów
Zaawansowane funkcje tworzenia siatek trójkątów
• Siatki trójkątów dla kształtów predefiniowanych (sfera, półsfera, sześcian, prostopadłościan, cylinder, dwupromieniowy cylinder (stożek ścięty), stożek, ostrosłup, kapsuła, dwupromieniowa kapsuła, torus, tuba, trójkąt, płaszczyzna) • Siatki trójkątów dla kształtów użytkownika • Siatki trójkątów dla powierzchni proceduralnych: Bezier i NURBS • Zarządcy: regionów, wierzchołków i trójkątów • Regulowana liczba stosów i plastrów • Siatki zwracane jako tablice indeksowanych lub nieindeksowanych trójkątów
Specjalizacje dla Matali Render
• Obliczanie map normalnych w przestrzeni stycznej • Obliczanie map wysokości dla mapowania wysokości (mapowania paralaksy)
Specjalizacje dla Matali Synth
• Konwersja danych z plików DLS (poziom 1 i 2) do formatu Matali Synth Bank • Wielopoziomowe filtrowanie instrumentów i ich regionów • Wbudowany upsampler danych audio obsługujący różne rodzaje interpolacji danych • Obliczanie czasu trwania utworu MIDI • Statystyki danych
Formaty plików
Wspierane formaty plików [odczyt] Ogólne pliki binarne Ogólne pliki tekstowe BMP WAV Matali Physics Sound Bank (MPHB) Matali Physics Music (MPHM) Matali Physics Mesh Data (MPHD) Wspierane formaty plików [zapis] Ogólne pliki binarne Ogólne pliki tekstowe BMP (nieskompresowany) WAV (nieskompresowany) Matali Physics Sound Bank (MPHB) Matali Physics Music (MPHM) Matali Physics Mesh Data (MPHD) Wspierane formaty plików [import] DAE (COLLADA siatki trójkątów) DLS (Downloadable Sounds Level 1 i 2) SMF (Standard MIDI Files): MID, MIDI, KAR, RMI
Wieloplatformowy
Wspierane platformy Android 10 (poziom API 29) i nowsze Android TV 10 (poziom API 29) i nowsze *BSD (głównie FreeBSD 12.2 i nowsze) iOS 15 i nowsze iPadOS 15 i nowsze Linux (dystrybucje) macOS 12 Monterey i nowsze Steam Deck tvOS 15 i nowsze UWP Desktop UWP Xbox Series X/S Windows 11 Windows 10 Platformy Dostępny jako Steam Deck, UWP, Windows Skompilowana biblioteka statyczna (.lib) Android, Android TV, *BSD, iOS, iPadOS, Linux, macOS, Steam Deck, tvOS Skompilowana biblioteka statyczna (.a) Obsługiwane typy aktywności Android Native Activity
Często zadawane pytania
- Czy mogę zaimportować do Matali Physics moje siatki trójkątów utworzone w Blenderze?
- Oczywiście, Matali Content oferuje kompletny import siatek trójkątów z formatu Collada (.dae) jak również Collada XML API, za pomocą którego możesz napisać własny importer. Format Collada jest obsługiwany przez Blendera.
- Czy mogę zaimportować dowolny typ pliku SMF 1.x oraz odtwarzać z niego muzykę na dowolnej platformie obsługiwanej przez środowisko?
- Tak. Matali Content importuje wszystkie typy/formaty standardowych plików MIDI 1.x do naszego wewnętrznego formatu, z którego następnie odtwarzna jest muzyka za pomocą Matali Synth.
- Czy mogę zaimportować wybrane instrumenty z banku DLS?
- Tak, jak również wybrane regiony instrumentów.
- Czy Matali Content obsługuje dane zmiennoprzecinkowe w plikach WAV?
- Tak, od wersji 6.0.