Moduły Matali Games
Opis modułu Matali Games
Matali Games to zaawansowana, nowoczesna, wieloplatformowa, wydajna warstwa pośrednia dla środowiska Matali Physics. Warstwa ta pozwala Matali Physics Core komunikować się z innymi modułami oraz określa zastosowania środowiska.
Konfigurowalna
• Pełny wieloplatformowy kod źródłowy C++ • Zunifikowane wejście (klawiatura, wskaźnik (w tym mysz), gamepad, ekran dotykowy (w tym obsługa wielodotyku)) • Płynne przełączanie wejść podczas działania aplikacji • Zaawansowane przykłady opartego na fizyce, skalowalnego GUI z lokalizacją tekstu • Menu "Główne", menu "Opcje", menu "Twórcy" • Plik konfiguracyjny aplikacji dla wszystkich obsługiwanych platform • Zaawansowane przykłady kontroli orientacji obiektów w przestrzeni 3D • Zaawansowane przykłady pasków żywotności przeciwników • Zaawansowane przykłady AI • Wsparcie dla predefiniowanych ścieżek ruchu poprzez ich integrację z polami akcji • Przykłady kreatorów i wizualizatorów ścieżek ruchu • Tryb latarki • Obsługa strategii wirtualnych obiektów nieba • Okienkowy system informacji o błędach • Wspiera zoptymalizowany model programowania aplikacji wieloplatformowych • Dostarczana w postaci zestawów projektów dedykowanych do konkretnych zastosowań Platformy Nazwa zestawu projektów Zastosowanie Rola Wszystkie wspierane platformy Matali Physics Game Gry komputerowe Prezentacja prostych i zaawansowanych funkcjonalności Matali Physics w prawdziwym środowisku gry. Punkt wyjścia do zaprojektowania wymarzonej komercyjnej gry komputerowej, a także praktyczny zasób edukacyjny.
Wieloplatformowa
Wspierane platformy Android 10 (poziom API 29) i nowsze Android TV 10 (poziom API 29) i nowsze *BSD (głównie FreeBSD 12.2 i nowsze) iOS 15 i nowsze iPadOS 15 i nowsze Linux (dystrybucje) macOS 12 Monterey i nowsze Steam Deck tvOS 15 i nowsze UWP Desktop UWP Xbox Series X/S Windows 11 Windows 10 Platformy Dostępna jako Wszystkie wspierane platformy Kompletne zestawy projektów dedykowane dla wspieranych platform i IDE (z pełnym specyficznym i współdzielonym kodem źródłowym C++), które można następnie skompilować do plików wykonywalnych
Często zadawane pytania
- Czy moglibyście mi wyjaśnić bardziej szczegółowo, czym jest Matali Games?
- Matali Games to kompletne zestawy projektów dedykowane dla wspieranych platform i IDE (z pełnym specyficznym i współdzielonym kodem źródłowym C++), które można następnie skompilować do plików wykonywalnych. Matali Games składa się obecnie z zestawu Matali Physics Game. Zestaw ten możesz wykorzystać jako punkt wyjścia do zaprojektowania wymarzonej komercyjnej gry komputerowej, a także jako praktyczny zasób edukacyjny.
- Jak łatwe jest tworzenie treści proceduralnych za pomocą Matali Games?
- Większość scen Matali Physics Game jest tworzona proceduralnie w kodzie C++ (w tym animacje). Pełny kod źródłowy C++ Matali Physics Game jest zawarty w Matali Physics SDK, więc tworzenie takich treści jest stosunkowo łatwe na podstawie dostarczonych przykładów.
- Posiadam Matali Physics SDK i chciałbym skompilować Matali Physics Game dla Linux. Co powinienem zrobić?
- Nasze preferowane podejście to: w pierwszej kolejności zainstaluj jedną z dystrybucji Linux (polecamy Kubuntu 24.04 lub nowszy), np. na dodatkowej partycji obok środowiska Windows. Następnie zainstaluj Apache NetBeans 23 lub nowszy w systemie Linux i skonfiguruj go dla C++. W środowisku Apache NetBeans otwórz zawarty w SDK projekt Matali Physics Game dla Linux i skompiluj go do plików wykonywalnych.
- Czytałem, że Manjaro Linux jest zalecany do programowania dla Steam Deck. Czy muszę używać Manjaro Linux do kompilacji Matali Physics Game dla Steam Deck?
- Nie. Polecamy Kubuntu 24.04 lub nowszy.
- Jak wygląda sytuacja z kodem źródłowym i modyfikacjami? Czy któraś z Waszych licencji obejmuje kod źródłowy? A jeśli tak, to czy są jakieś ograniczenia co do rodzajów modyfikacji, które mogę wprowadzić?
- Matali Physics SDK zawiera pełny kod źródłowy C++ Matali Games niezależnie od typu licencji (Indie, Micro, Business). Kod źródłowy Matali Games (tj. obecnie zestawu Matali Physics Game) możesz dowolnie modyfikować i używać w swoich komercyjnych grach tworzonych za pomocą Matali Physics SDK.
- Czy Matali Games wspiera lokalizację tekstu GUI?
- Tak. Przykłady opartego na fizyce GUI z lokalizacją tekstu dostępne są od wersji 6.0 środowiska.
- Jak szybko Matali Physics Game kompiluje się na sprzęcie średniej klasy? Pytanie dotyczy pełnej przebudowy wynikowej całego projektu dla Windows.
- Na sprzęcie komputerowym średniej klasy przebudowa całego projektu dla Windows zajmuje około 20 sekund. Jest to średnia wartość pomiarów na kilku konfiguracjach sprzętowych.
- Chciałbym tworzyć i sprzedawać rozszerzenia i komponenty dla Matali Physics Game. Czy jest to możliwe?
- W takim przypadku, prosimy skontaktuj się z nami.