Moduły Matali Synth
Opis modułu Matali Synth
Matali Synth to zaawansowany, nowoczesny, wieloplatformowy, wydajny programowy syntezator dźwięku. Matali Synth jest częścią środowiska Matali Physics.
Programowa synteza dźwięku w czasie rzeczywistym
Elementy cyfrowego silnika audio WsparcieOscylator cyfrowy Jednostka artykulacji Filtr sterowany cyfrowo Wzmacniacz sterowany cyfrowo Jednostka efektów specjalnych Dodatkowy wzmacniacz wyjściowy i limiter • Wysokiej jakości cyfrowy silnik audio czasu rzeczywistego oparty na połączeniu różnych metod syntezy dźwięku • Całkowicie dynamiczne, plastyczne, zmieniające się w czasie i w zależności od sytuacji aranżacje muzyczne • 32-bitowe przetwarzanie zmiennoprzecinkowe • Zawiera oscylator cyfrowy, jednostkę artykulacji, filtr sterowany cyfrowo, wzmacniacz sterowany cyfrowo, jednostkę efektów specjalnych, dodatkowy wzmacniacz wyjściowy i limiter • Tworzy programowe procesory dźwięku, które zapewniają podobne wrażenia na każdym sprzęcie i są dedykowane do konkretnych zastosowań • Banki dźwięku w formacie Matali Synth Bank (inne formaty banków dźwięków są konwertowane do formatu Matali Synth Bank za pomocą Matali Content) • Obsługa regionów wysokości i głośności instrumentów dźwiękowych • Zaawansowane wielowarstwowe instrumenty dźwiękowe z mieszanymi warstwami mono i stereo, a także z mieszanymi przebiegami mono i stereo • Profesjonalny bank dźwięku proVitamin na licencji firmy PinkNoise Stúdió. Zgodnie z umową licencyjną między Komires Sp. z o.o. i PinkNoise Stúdió każdy licencjonowany użytkownik Matali Physics może korzystać z dołączonego do Matali Physics SDK banku dźwięku proVitamin w komercyjnych grach tworzonych za pomocą Matali Physics SDK bez żadnych dodatkowych opłat i tantiem
Oscylator cyfrowy
Rodzaje pętli WsparcieBrak pętli Pętla do przodu Pętla i wybrzmiewanie • Przebiegi mono i stereo jako dane wejściowe • Przebieg mono lub stereo jako dana wyjściowa • Szybka, liniowa interpolacja • Obsługa punktów zapętleń w przebiegu • Reakcja na zmiany wysokości dźwięku • Wsparcie dla panoramowania • Zintegrowana część programowych procesorów dźwięku
Jednostka artykulacji
Stopnie generatora obwiedni WsparcieOpóźnienie Narastanie Utrzymanie Opadanie Poziom podtrzymania Wybrzmiewanie • Artykulacja oparta o oscylatory niskiej częstotliwości (LFO) i liczniki czasu • Programowalny generator obwiedni głośności (DAHDSR) • Programowalny generator obwiedni częstotliwości (DAHDSR) • Programowalna modulacja (LFO) • Programowalne wibrato (LFO) • Programowalne tremolo (LFO) • Programowalne portamento • Zintegrowana część programowych procesorów dźwięku
Filtr sterowany cyfrowo
• Dwubiegunowy filtr dolnoprzepustowy • Dynamicznie kontrolowana częstotliwość odcięcia • Programowalny rezonans • Współpraca z innymi częściami cyfrowego silnika audio • Współpraca z zewnętrznymi kontrolerami • Zintegrowana część programowych procesorów dźwięku
Wzmacniacz sterowany cyfrowo
• Wyskalowany w jednostkach dB • Współpraca z innymi częściami cyfrowego silnika audio, zwłaszcza z jednostką artykulacji • Modulacja amplitudy sygnału z oscylatora cyfrowego • Globalna i lokalna regulacja głośności • Zintegrowana część programowych procesorów dźwięku
Jednostka efektów specjalnych
• Programowalny, wysokiej jakości pogłos z niestandardowym, szybkim algorytmem opracowanym przez inżynierów Komires dla Matali Physics • Zintegrowana część programowych procesorów dźwięku
Dodatkowy wzmacniacz wyjściowy i limiter
• Procentowe skalowanie amplitudy sygnału wyjściowego • Ograniczenie amplitudy sygnału wyjściowego umożliwiające jego kompresję • Zintegrowana część programowych procesorów dźwięku
Programowe procesory MIDI
Specyfikacja standardowa WsparcieGeneral MIDI [GM] General MIDI 2 [GM2] Yamaha EXtended General MIDI [XG] Roland General Standard [GS] • Wsparcie dla wielu specyfikacji standardowych • Obsługa komunikatów MIDI 1.0 • Obsługa kontrolerów 7-bitowych • Obsługa kontrolerów 14-bitowych • Obsługa komunikatów channel mode • Obsługa wszystkich czterech trybów pracy (Omni + Mono/Poly) • Obsługa "Trybu Multi", w którym można skonfigurować więcej niż jeden Kanał Podstawowy • Obsługa ustawień parametrów oraz dekrementacji i inkrementacji parametrów • Obsługa numerów parametrów zarejestrowanych (RPN) • Obsługa wybranych numerów parametrów niezarejestrowanych (NRPN) • Obsługa wybranych komunikatów system exclusive: komunikatów universal realtime, komunikatów universal non-realtime, komunikatów GS i komunikatów XG • Obsługa wybranych komunikatów meta • Zaawansowane zarządzanie wieloma odtwarzanymi nutami i efektami • Obsługa nut o zerowej długości • Zaawansowane strojenie całego utworu lub wybranych kanałów MIDI. Niesamowite efekty specjalne dzięki obsłudze strojenia w czasie rzeczywistym • Wbudowany sekwencer MIDI akceptujący ścieżki ze standardowych plików MIDI (SMF) importowanych przez Matali Content • Nielimitowana liczba programowych procesorów MIDI • Każdy procesor MIDI renderuje komunikaty MIDI do buforów o programowalnej długości. Uzyskane dane wynikowe mogą zostać zapisać do pliku WAV lub użyte do odtwarzania strumieniowego • Każdy procesor MIDI zapewnia kontrolę nad zapętleniem ścieżek, w tym ustawienie czasu opóźnienia przed następną pętlą • Każdy procesor MIDI może przetwarzać wiele ścieżek (nie jest wymagane łączenie ich wszystkich w jedną). Każdy utwór można modyfikować w czasie rzeczywistym podczas odtwarzania utworu (możliwa jest synteza utworów w czasie rzeczywistym) Komunikaty MIDI 1.0 Bajt statusuWsparcieNote Off 8xh Note On 9xh Polyphonic Key Pressure Axh Control Change Bxh Program Change Cxh Channel Pressure Dxh Pitch Bend Change Exh System Exclusive (SOX) F0h [wybrane] End of Exclusive (EOX) F7h Meta FFh [wybrane] Kontrolery 7-bitowe Numer kontrolera WsparcieDamper Pedal on/off (Sustain) 40h Portamento On/Off 41h Sostenuto On/Off 42h Soft Pedal On/Off 43h Legato Footswitch 44h Hold 2 45h Sound Variation 46h Timbre/Harmonic Intensity 47h Release Time 48h Attack Time 49h Brightness 4Ah Decay Time 4Bh Vibrato Rate 4Ch Vibrato Depth 4Dh Vibrato Delay 4Eh Portamento Control 54h High Resolution Velocity Prefix 58h Reverb Send Level 5Bh Tremolo Depth 5Ch Chorus Send Level 5Dh Celeste [Detune] Depth 5Eh Phaser Depth 5Fh Kontrolery 14-bitowe Numer kontrolera WsparcieBank Select 00h, 20h Modulation Wheel or Lever 01h, 21h Breath Controller 02h, 22h Foot Controller 04h, 24h Portamento Time 05h, 25h Data Entry 06h, 26h Channel Volume, dawniej Main Volume 07h, 27h Balance 08h, 28h Pan 0Ah, 2Ah Expression Controller 0Bh, 2Bh Komunikaty channel mode Numer kontrolera WsparcieAll Sound Off 78h Reset All Controllers 79h All Notes Off 7Bh Omni Mode Off 7Ch Omni Mode On 7Dh Mono Mode On 7Eh Poly Mode On 7Fh RPN Numer parametru WsparciePitch Bend Sensitivity 0000h Channel Fine Tuning 0001h Channel Coarse Tuning 0002h Roland GS NRPN Numer parametru WsparcieDrum Instrument Pitch Coarse #0 - #127 0c00h - 0c7fh Drum Instrument Panpot #0 - #127 0e00h - 0e7fh Komunikaty universal realtime Sub-id #1Sub-id #2WsparcieMaster Volume 04h 01h Master Fine Tuning 04h 03h Master Coarse Tuning 04h 04h Scale/Octave Tuning, format 1-bajtowy 08h 08h Komunikaty universal non-realtime Sub-id #1Sub-id #2WsparcieScale/Octave Tuning, format 1-bajtowy 08h 08h General MIDI 1 System On 09h 01h General MIDI System Off 09h 02h General MIDI 2 System On 09h 03h Turn DLS On 0ah 01h Turn DLS Off 0ah 02h Komunikaty GS WsparcieGS Reset Exit GS Mode Channel Type Change Master Volume Master Fine Tuning Master Coarse Tuning Master Pan Scale Tuning Komunikaty XG WsparcieXG System On All Parameter Reset (XG Reset) Channel Type Change Master Volume Master Fine Tuning Master Coarse Tuning Scale Tuning Meta WsparcieTrack Sequence Number End Of Track Tempo Time Signature Key Signature Sequencer-Specific [wybrane]
Wieloplatformowy
Wspierane platformy Android 10 (poziom API 29) i nowsze Android TV 10 (poziom API 29) i nowsze *BSD (głównie FreeBSD 12.2 i nowsze) iOS 15 i nowsze iPadOS 15 i nowsze Linux (dystrybucje) macOS 12 Monterey i nowsze Steam Deck tvOS 15 i nowsze UWP Desktop UWP Xbox Series X/S Windows 11 Windows 10 Platformy Dostępny jako Steam Deck, UWP, Windows Skompilowana biblioteka statyczna (.lib) Android, Android TV, *BSD, iOS, iPadOS, Linux, macOS, Steam Deck, tvOS Skompilowana biblioteka statyczna (.a) Obsługiwane typy aktywności Android Native Activity
Często zadawane pytania
- Które wersje Matali Physics SDK zawierają bank dźwięku proVitamin?
- Zgodnie z umową licencyjną między Komires Sp. z o.o. i PinkNoise Stúdió, bank dźwięku proVitamin jest dołączony do Matali Physics SDK 6.0 i nowszych.
- W jakim formacie jest dostępny bank dźwięku proVitamin?
- Bank dźwięku proVitamin jest dostępny w naszym wewnętrznym formacie do użytku tylko z Matali Physics SDK.
- Czy mogę użyć innego banku dźwięku w mojej grze zamiast banku dźwięku proVitamin dołączonego do Matali Physics SDK?
- Oczywiście, że tak. Proszę pamiętaj jednak o tym, że Twój bank dźwięku musi być dostępny w formacie DLS i musisz posiadać licencję autora(ów) banku, aby dodać taki bank bezpośrednio do swojej gry. Ze względu na słabą jakość, często niejasne pochodzenie i licencję wielu banków dźwięku dostępnych za darmo w Internecie, zalecamy korzystanie z banku dźwięku proVitamin dołączonego do Matali Physics SDK.
- Proszę napiszcie mi więcej o jakości renderowanej muzyki MIDI. Czy mogę jej używać w nowoczesnych komercyjnych grach?
- Bezwzględnie! Matali Synth oferuje zaawansowane, studyjnej jakości, niezależne od sprzętu, renderowanie w czasie rzeczywistym muzyki importowanej ze standardowych plików MIDI, aby Twoje gry wyróżniały się z tłumu i zawsze zapewniały te same niesamowite wrażenia muzyczne graczom na różnych platformach. Dzięki Matali Synth Twoja komercyjna gra będzie zachowywała się tak, jakby komunikowała się z profesjonalnym syntezatorem dźwięku z gwarantowanym bankiem dźwięku, niezależnie od platformy sprzętowej.
- Czy Matali Synth zapewnia renderowanie muzyki MIDI w czasie rzeczywistym na wszystkich wspieranych platformach?
- Tak. Renderowanie muzyki MIDI w czasie rzeczywistym jest dostępne na wszystkich wspieranych platformach.